viernes, 23 de agosto de 2013

Aresta Roca Entravessada- Pic de Baiau-Pic de Comapedrosa


Avui es un d'aquells días en el que han fallat els plans... així que em ronda pel cap una sortida de muntanya que ja fa temps que em crida. Cap alla que hi vaig tot motivat!


L'any passat al arribar al coll dels Estanys Forcats em mirava el cim de Roca Entravessada i veia un cim molt  interessant, una piramide de roca que prometia una pujada força distreta. Desde el coll realment és una bona grimpada amb trams aeris molts bonics.


D'entrada agafar el camí cap a Pla de l'Estany, un passeig del mes distret. El camí fins a les bordes de la Coruvilla no és gens pesat avui, la temperatura es ideal tot i no haver començat gaire aviat.


Per damunt del Pla de l'Estany, el camí va guanyant desnivell i ens porta cap als Estanys forcats. Les Valls es començan a despertar i la humitat va deixant el fons de les valls per deixar entrar la calor, avui per sort m'escapare durant bona part del día.


Els Estanys Forcats, penso que son dels mes bonics d'Andorra, estan una mica lluny i això fa que no hi trobis gaire gent. El lloc és increíble!


El cim de Roca Entravessada. Amb el Pic de sotllo, la Pica d'Estats i el Port del Sotllo... tots el records de la Porta de cel, els companys i dos dias de molt bon rollo. Arribat a aqui em comença a cridar l'aresta que surt cap al Pic de Baiau... uhhhhhmmmm es veu bastant tècnica pero em decideixo a fer una ullada.


Desde on soc hi ha algun tram poc evident, però a mida que vaig passant em trobo en algun punt on cal buscar solucions.... dreta- esquerra i poc a poc la distancia va disminuïnt, el Baiau s'acosta. Uy, un roc amb un ràppel.. esquerra desgrimpant desprès flanqueig, arribo al coll! un pas de 4º i alguns trams de 3er.


Cim del Pic de Baiau, el Comapedrosa ja és al abast! aqui la cresta descendent presenta algun tram força aeri pero amb calma van sortint llocs per progressar sense problemas. A Roca Entravessada he avisat a algú d'on estava i on anava ja que havia sortit a fer un tomb i s'ha convertit en una ascenció en tota regla.



Comapedrosa! final del trajecte. L'aresta m'ha sorprès molt, una ascenció per tenir en compte. Aqui ja començo a trobar gent, ja que és un dels cims interessants d'Andorra. Ara aresta i cap al Estany negre..



Estany Negre, com sempre al estiu les baixades son mes llargues... es troben a faltar els esquís! però clar.. el paissatge no és el mateix. Per aquí ja hi ha un trànsit força gran de gent. Amunt, avall, cap a totes direccions.



Amb la imatge fresca dels Forcats, cap a casa! avui ha estat un día inolvidable!

La sortida fa uns 1515m de desnivell positu aprox i el mateix de baixada. Atenció a l'ascenció de Roca Entravessada desde el coll dels Forcats, és tècnica i cal fer grimpada. D'aquest cim cap a la Portella dels malshiverns l'Aresta és bastant tècnica amb pasos de 3er grau i un ràppel instal·lat.
Cal dur material d'assegurança per si és necessari.

Salut!

No hay comentarios: