lunes, 3 de enero de 2011

Ressenyas de CABANA SORDA

Ja que alguns companys m'han comentat que els costa de veure les topos del sector, faig un nou post per solucionar els problemillas i afegir alguna cosa.

L'aproximació es fa en 1,45h o 2,30 segons el sector al que ens dirigim: A la foto he marcat tres sector amb lletra verda: A les vies del fons ( sonata, melodia i les de dins del diedre)
                              B Columna Zipi i corredor Snowbeer
                              C Yihad i els projectes

En aquesta panoramica localitzem les vies del sector A, encara que falta la entrada directa a la del mig que va ser oberta mes tard.

Aquesta via es bastant recomenable per iniciació i la 3ª reunió esta muntada amb un pito a la dreta.

Melodia secreta, probablement una de les millors cascades que he escalat a Andorra i una de les joies del sector, actualment podem accedir per dos llargs que pugen directes desde baix, reunions sobre cargols i descens d'abalakovs. Una autentica disfrutada , ambient i alta muntanya.

Quan l'acces directe de Melodia esta sec , el compparteix amb el diedre, un llarg de 65m aprox segons la neu, porta fins un corredor que entra al diedre on trobem tres bones variants sense cap desperdici. Graus asequibles i reunions de pitons i cordinos als blocs per baixar si la neu no ho tapa. Fer atenció al ràpel de baix 65m.

SECTOR B:
 Aqui tinc una errada a la ressenya, el coredor Snowbeer queda a l'esquerra de la columna zipi, per lo que l'aproximació a la columna la fem per la entrada del corredor fins unes vires que seguint-les cap a dreta ens porte al peu de via una mica per dalt.

Ara ja toca parlar de la Columna Zipi, sembla que el post de l'altre dia ha agradat. La via li vam dedicar a un bon amic que ben segur no se l'hauria deixat per fer.
El llarg ha variat ja que a la primera asc era molt mes gruixuda, pero tot i aixo no decepciona gens, podem escalar en un llarg molt bo de 50m i una sortideta fàcil o partir-ho en dos d'uns 25m al gust.
Per baixar cal agafar la vira descendnt cap a esquerra i tornar a la que hem fet servir per pujar.
Interessants posibiulitats en aquest sector.

Això pel que fa al sector de dins del estany, ara descriure el sector que vaig obrir l'any passat.       Sector C:   Yihad i les vies que s'han d'equipar per tooling al costat, estan exposades al sol però tot i això l'any passat van ser escalables mes d'un mes així que no pinta malament. Aquest any ja estan marcades per uns bons fils de gel.

L'acces és molt evident, quan s'acaba el bosc i ens dirigim cap a l'estany, a la dreta ens queda la pared i les cascades ben visibles aquest i una de 5º que hi trobem a la dreta.
Així que ara ja esta tot mes fàcil de trobar.

Darrera variant que ja m'oblidava... perdo!

Si algú vol mes info nomes ha de deixar un comentari a l'entrada i ja li contestare
Salut i espero que us agradi tant el lloc com a mi.